Tuesday, February 9, 2010

projek menaik taraf

Ini adalah projek pertama bagi permulaan tahun 2010... Menaik taraf kediaman. Sungguhlah merimaskan dirumah! Disana sini kedengaran tung tang tung tang! Sebenarnya takdelah apa sangat yang dinaik taraf, cuma sedikit pembaharuan seperti mengecat keseluruhan luar umah, memperbetulkan struktur bumbung yg tak berapa nak betul sebelum ni. Rumah ni siap tahun 2008. Masa tu time kitaorgn nak kahwin, so kontraktor sebelum ni buat dalam keadaan yang tergesa2, dan dengan sebab itu banyaklah kerja2 yang kurang memuaskan dihati FIL and MIL aku. So, sekarang ni barulah FIL aku ada kesempatan untuk menaik taraf keadaan umah agar kelihatan lebih menawan dan selesa mata memandang. Tapi bagi aku, rumah ni dah cukup selesa dah, walaupun FIL aku selalu kata tak puashati kontraktor sebelum ni bina agak kelam kelibut.Ermmm...biasa lah orang tua, mesti ada kehendak diaorg sendiri. Kehendak aku cuma satu je..shopping dan kita enjoyyyyyyy!!!!!! Jom Alisha teman ummi...daaaaaaaaa...


Dibahagian tingkat bawah umah. Proses membetulkan bumbung.

Kontrak baru yg dilantik utk memperbaharui umah. Diaorg tak perasan ni aku tangkap gambar curi. Kalau tak mahunya diaorg posing sakan!

"bertindak mengikut arahan!"
Hehehehe...kata FIL aku dalam hati. Yg cekak pinggang tu FIL aku.
eDibahagian belakang umah. Proses mengecat.

Dinding/pagar luar yang telah siap cat.

Dnding/pagar dalam yang siap dicat

Tadaaaaaa!!!!
Pandangan dari pintu pagar tepi umah. Nmpak baru kan umah ni....:)

No comments:

Post a Comment