Tuesday, February 2, 2010

Restoran THAI & Mali's Corner

Dah berminggu2 aku tak update blog kesayangan ni. Semakin lama, semakin malas lak. Bukannya sebab apa, tp internet broadband aku ni lembab sgt, nak upload gmbr pun makan masa yg terlalu lama. Cite yg aku nak masukkan ni adalah pasal hujung mggu yg baru lepas ni, kitaorg gi makan kat Restoran Thai kat Ampang sabtu dan Makan kat Malis Corner ahadnya pulak. Ntah apa gamaknya agaknya, semakin aku sibuk nak diet, semakin hubby lak mengajak2 aku pi mkn itu ini...yang aku ni lak, pantang di pelawa...laju sajerrrr...pucuk dicite ulam mendatang!

Kebetulan, adik aku Asmidar dah lama tak datang KL. Dia kan belajar kat Kedah, so susahlah nak datang KL. Ni pun dia dtg KL sebab nak amik labtop dia. Hubby pulak sibuk memanjang nak bawak dia jenjalan, cuma yg dpt hubby bawak ialah gi belanja makan...harap2 ko suker lah ye kakkkkk (panggilan manje utk As)....

Gmbr bawah ni masa hari sabtu Hubby belanja aku, As dan Alisha makan kat restoran THAI. Restoran ni memang peberet aku ngan hubby dari dulu. Kat sinilah sebetul2nya kitaorg rasa masakan thai.


Ni hubby yg order.
Blueberry Yogurt Ice blended. Sunggu sedap!
Masa taip ni pun aku rasa mcm nak meleleh je air liur.

Ni plak aku yg order.
Thai Cendol. Sedap rasanya. Tak terlalu lemak.
.Antara makanan yg kitaorg order. Semua ni small plate je. Tp banyak sungguh kuantiti makanan diaorg letak dlm satu pinggan. Sampai nak semput aku makan.


Dan.....keesokkannya plak, kitaorg makan kat Mali's Corner. Masa ni adik aku As dah balik kedah. Kat kedah, ahad kan keje. Kat sini, nasi lemak dan char kue teownya sungguhlah memikat hati termasuklah aku yg sememangnya iman tak kuat tiap kali tgk makanan...layannnn!

Suka betul aku makan kat sini. Nasi lemak dan Char Kue Teow dia mmg Superb!

Char Kue Teow Special. Udang je ada 7-8 ekor. Besar2 lak tu. Sungguh sedap!

Aku n Hubby

Sian Alisha mamam straw. Pedas la sayang ummi nak bg alisha rase...huhu



apapun...thanks hubby sebab sentiasa suka nmpk aku gemok, sebab suka belanja aku makan..:)

No comments:

Post a Comment