Wednesday, November 25, 2009

FASA BARU UNTUK ALISHA

2 3 menjak kebelakangan ni, Alisha x mahu berenggang dengan aku. Kalau tak mahu berenggang je, takpe...tapi yg paling aku tak larat, dia tak mahu baring/menyarap/main mainan dia...Dia asyik nak berdukung sambil bawa round2 keliling umah! Kalau main mainan dia pun, sambil berdukung dengan aku. Kalau aku tak bawak keliling round2 keliling umah pun, yg penting berdirikan dia, jgn sesekali baringkan dia. Memang berdesinggggg telinga dengar dia jerit. Aduhhh!

Bila aku tengok dia mcm tu, ramalan aku..mungkin dia dah mula nak berdiri atau belajar sesuatu yg lain dr yg dia biasa buat. So, tetiba aku terfikir lak nak belikan dia 'walker'. Hari ni, hubby masuk ofis lambat sebab tak banyak appointment sgt dia kata, so...sebelum gi keje hubby pun ajaklah aku ngan alisha gi kedai favourite kitaorg iaitu 'Manjaku'. Manjaku ni mmg jual semua barang baby dan kanak2. Kedai ni dekat je ngan umah kitaorg. Tu yg senang sungguh nak gi. Lepas tu, barang2 kat sini pun banyak sungguh! semua jenis brand baby ada. Aku pun tak tahu nak klasifikasikan dia sebagai kedai atau apa. Dia kira mcm supermarket baby gak...hikhikhihk..boleh gitu? Nak ckp kedai, mcm tak sesuai sebab dia besar gak, nak cakap mall tak sesuai gak sebab dia tak lah terlalu besar..Lantaklah!


Antara beberapa walker yg kitaorg tgk.

Inilah pilihan aku dan hubby. Brown+Dark brown+Yellow. Mula2 aku nak yg warna hijau apple. Cantik sgt! tapi hubby tak kasi sebab tgk mcm senang nak terbalik jer..Yg ini bagus sikit sebab tapak dia besar. Susah terbalik. Lepas tu dia ada 2 fungsi. Sebagai walker dan juga rodanya bole diterbalikkan menjadi kerusi jonkang jongkit. Harganya RM189, less 20%. Semua walker kat sini aku tgk harga lebih kurang mcm ni. Paling murah rm140. Tapi x cantik. Mahal2 barang budak2 skrg yerk! Lepas tu, pki tak sampai setahun dah rosak!

Kenapa kitaorg pilih ni?
Alisha ni, kalau hubby bawak kete, dia suka duk kat depan stereng. So, hubby pun carilah yg ada ala-ala kete yg ada stereng. Hahahahah! siap ada stereng+horn+button mcm button aircond. Clutch ngan gear je takde! Kalau tak, alisha dah leh blk kg sendiri bawak kete...takpun gi beli susu sendiri.

Sungguh teruja!!!
aku amik gambar pun tak sedar

Bulan depan Alisha dah masuk 7 bulan. So, ini kali pertama tukar susu dari S26 Gold ke Promil Gold step 2. Tadi kitaorang beli sekali. Tapi..bila nak tido, tetap minta SUSU UMMI!!!


Alisha, Dah ckp thanks kat abah?

3 comments:

  1. Hi, could you kindly advise where to buy Promil Gold here in Malaysia?

    Thanks,
    Ace

    ReplyDelete
  2. Hi, could you kindly advise where to buy Promil Gold here in Malaysia? Thanks, Ace

    ReplyDelete
  3. weird, this blog is changing my wordings. lol

    I am asking "where to buy" "Promil Gold Step 2"... thanks!

    ReplyDelete