Wednesday, November 4, 2009

Tercepit Cermin Kete!

Gmbr ni aku amik masa Alisha tido mlm td ni. Tanda lebam dah kurang sikit. Masa siang td, aku nak pegang jari dia, dia tak bg..td siang lebam betul.sampai takut aku tgk.


Apa perasaan korang kalau anak korang tercepit cermin? Ditambah plak, korang sebagai mak dia yg 'buat' plak tu. Pagi td, aku, hubby n Alisha nak kuar. Masa nak masuk dlm kete, aku masuk dulu, then nnti hubby akan past Alisha pd aku stelah aku membetulkan posisi duduk ku. Lepas aku betulkan posisi duduk aku, dengan pantas aku tekan button cermin tingkap naik keatas...dan tiba2 hubby yg berdiri disebelah pintu aku menjerit..Mama!!! bukak tingkap!! Tgn Alisha!! yg aku plak punya gabra, sampai lupa button depan atau button belakang utk turunkan tingkap. Kalau aku salah tekan, manalah tahu tertekan button naikkan lagi cermin tingkap tu, makin kuatlah jari Alisha kene tekan...aduhai!!!. Hubby kata, cepat ma!!! aku pun nekad je tekan..nasiblah cermin tingkap turun. Hubby cepat2 tarik tgk Alisha..apalagi, menjerit sekuat2nya lah Alisha..aku pun sambil tgn, bdn, kaki menggigil2 terus amik Alisha, bawak naik atas dan sapu minyak. Pastu bg dia breasfeed then hubby lak tiup tgn dia kuat2 supaya rasa sakit kurang sikit. Nasiblah kene kat hujung jari je. jari tengah dan jari manis. Alisha menangis lagi dlm 15mnt. Dan setelah kitaorg pujuk2..lama2 dia diam. Setengah jam lepas tu aku, nmpk dia dah bole pegang mainan. Syukurrrrr...sampai skrg, rasa menyesal dlm diri aku masih tak hilang lg..Maaf Syg. Apa yg menyedihkan aku, hari ni genap Alisha 6bulan...tak tiup lilin, tapi tiup jari lak..


Mlm td, sebelum tido, aku cuba tekan sikit jari dia, dia diam..mungkin dah kurang sakit kot. Lega sikit hati aku.

4 comments:

  1. biasele tu mie...buat ubat..baru le dia tau apa tu 'sakit' ngeh3..
    oh..."hepi 6 month alisha & 4 month aliyah : )"

    ReplyDelete
  2. ko ni..nasib ler..jari budak tu lembut..member aku anak dia tersepit kat pintu salon putus tau..takpe pengajaran ni!

    ReplyDelete
  3. kesian alisya...!!! mama dia berangan kottt...!!! ahaks!!!

    ReplyDelete
  4. Zilla: Thanks auntie zilla! Ummi kita ni wat spoil besday kite jer..

    Mamaawisy: Mmg pengajaran habis! Smpi hari ni aku ngan azrul takde bukak dah tingkap tu. Bebetul trauma aku.

    Shu: Berangan ingatkan anak dara lagi...huhuhu, padahal anak kat sebelah dah kene riba. Tokleh dok senang lenang lagi dah!

    ReplyDelete