Thursday, November 19, 2009

Museum Kesenian Islam

Betapa skemanya kitaorg! Hahahah....tapi apa salahnya kan?? Untuk pengetahuan semua, aku ngan hubby ni memang suka gi tempat2 mcm ni, bergantung pada mood jugak lah biasanya. Aku mmg dah lama sgt nak pergi museum kesenian islam ni. Ada sekali dulu aku nak gi, tapi tutup. So, terpaksalah batalkan niat. Kebetulan, nenek hubby dari Perlis dtg KL dan kitaorg pun bercadang nak bawa dia gi jenjalan. So, rasanya inilah tempat yg paling sesuai...

Kitaorg pergi sebenarnya 2 minggu yg lepas, tapi aritu kan pict tokleh upload, so skrg baru aku upload skit story ni. Kitaorg pergi dalam pukul 2ptg. Nak masuk kene bayar rm12 (dewasa), rm6 (bdk2 sekolah & warga emas).Kat sini ada beberapa keping gmbr yg sempat aku amik masa kat dlm museum ni, lepas tu nak amik lagi..dah kene soundddddddd...."cik, dr td sy perhatikan dr cctv cik dok amik gmbr, x boleh yer...." Aku pun purak-purak tak tahu lah walhal dah nmpk signage dilarang amik gmbr...kuikuikui..nasiblah cik yerk!


Tiket (sekarang ni semua bende pun byr)


Guide Book (takde pun takpe)


Hubby dan Alisha
(Sian Alisha..dia boring sungguh dok dlm kete sorong. Dlm museum kan senyap, tu yg dia dok gelisah. Menjeritlah, apa lah..mcm2 dia buat! Dahlah kitaorg meronda satu museum tu, 3 tingkat tu..apa tak ke boringnya dia)



Buku catatan lama mengisahkan tentang ibadah haji.


Kompas berpuluh tahun dulu


Al-Quran tulisan tangan


Senjata (dolu-dolu pun dah ada pistol)


Kain tenunan yg ditenun bentuk kawasan sekitar mekah/kaabah




No comments:

Post a Comment