Saturday, August 15, 2009

boleh tahan la penatnya..

Fuhh! nari aku memang penat giler. X tahu lah nape. Selalunya aku kalau berjalan mesti top ten, dari pagi sampai ke petang sambung ke malam memang sure ok dan masih gah di shopping complex jenama apa pun. Dari zaman remaja, anak dara, mengandung memang suka berjalan.Tapi nari aku mmg letih giler. Padahal budak busyukk tu punyalah baiknya..diam jer. tdo bangun tdo bangun dok dlm stroller. Aku ngan hubby memang puas betul jalan ke sana sini. Selagi stroller tu kitaorg sorong, selagi tu lah dia diam..taaapii! jangan stroler tu benti. Memang ler dia mcm cacing kepanasan dok menggeliat. Sebelum dia menjerit kitaorg pun apalagi sorong papan tarik papan la. Tapi aku rasa mungkin waktu pantang sampailah lepas habis pantang aritu, aku x kuar jenjalan lama2 lagi. Kuar pun sekejap2. Nari baru kuar dari petang sampai ke malam. Tu yang sakit kaki tak ingat punya!!

Tujuan kitorang kuar nari bukannya nak beli apa pun, cuma saje nak menghilangkan kebosanan dihari minggu. Sementara hubby ada masa, baik jalan je kemana pun. Bila hubby dah sibuk, satu sen pun tak guna. Nak kuar kenalah kuar sendiri. Alisha pun cinonet lagi, so nak tak nak kene tunggu hubby gak nak jalan. Kalau tak sape nak jaga budak busyukk tu. aku sorang2 tak larat weyyy..Masa kitorang jenjalan tadi, ramai org pakai "mask". Aku ngan hubby ngan alisha je tak. Hubby kata takyah, susah nak ckp nnti..Rimas! Aku pun mmg taknak, sebab aku pakai lipstik baru. Tokleh lah nak bergaya..penat je beli.lagipun sian kat alisha. Takkan dia pun nak pakai "mask". Kalau aku ngan hubby je yang pakai, taknaklah.Sian Alisha..patutnya Alisha yg paling utama kena pakai sebab dia baby gurl yg busyukk! Takpelah..lagipun kitaorg jalan jauh2 dengan orang. Agak nampak orang yg mcm tak berapa sihat dan kesihatannya yg agak mencurigakan, sebatu kitorang lari.hihkihhk..(Budget orang tak takut dekat dgn kita yerkk!)

Masa kuar tadi petang, aku x beli byk pun, cuma sehelai baju kurung dan skirt. Baju kurung tu, hubby belikan. Katanya utk raya (awalnya pa..). Aku suka baju tu sebab aku takde lagi baju kurung warna tu. Hubby pun suka, tu yg beli. Hubby plak beli kasut Lois. Smart kasut tu. Katanya utk raya, tapi belum bayar lagi dah tanya akak jual tu "kak, boleh tak terus pakai?" Hurmmm..dah agak dah! Dari tadi dah bg hint2 mcm nak terus pakai je. Tak menyabar2..Kalau aku belikan hadiah besday pun sama, belum smpi hari jadi, dah tanya "mama nak belikan papa hadiah apa, kalau tak tahu lagi, papa pilih sendirilah.." Hubby tak suka surprise2. Sebab dia cerewet tang beli barang dia. Kena yg dia betul2 selesa, kalau tak.. mahal mcm mana pun kita bagi..ke stor lah jawabnya. takpun bawah katil duduknya barang tu. So, sebelum aku rasa menyesal kuar duit, baik jangan cuba aksi ini dirumah!
Inilah baju yg hubby belikan. Skirt tu aku beli sendirik.

Kasut hubby aku tak snap pict pun. Kamera tak bawa. Kasut plak hubby dah selamat pakai..huhu. Apapun thanks ye hubby sebab bawak kitorang jenjalan nari. Sayang papa! Muahh..

dah habis..nak lagi? esok eh.

No comments:

Post a Comment