Sunday, August 30, 2009

KAALISYAH ALIYAH..nice to meet u!

Masa balik johor aritu, sempatlah gak kitorang singgah umah zila tengok baby dia yang dia panggil aliyah. Aku ajak atul (member masa sekolah gak) gi sekali sebab memang dah janji ngan atul nak gi sesama. Masa zila lepas bersalin, dia ada send pada aku gambar aliyah. Hurmmm...memang montok dan gebulah aliyah aku tgk. Penuh satu screen hp aku. Comel betullll...kalau korang tengok sure rasa nak picit2 je pipi dia...

So, masa gi umah zila tu hari dah petang sikit. So tokleh lama sgt sebab first day puasa kan. Cuti plak tu, takut jalan jam. Hubby plak tak suka time2 berbuka masih dok dalam kete lagi. Tak selesa.

Ermm..masa sampai je umah zila, aliyah dah tunggu kitorang depan pintu..Pandangan pertama aku tengok aliyah jer, terus aku rasa biar betul ni. Susu apa dia minum ni..hikhik (jangan mara eh zila..aku paham, bapak borek anak rintik)..Kussss semangatttt betul aliyah. Memang tak nampak macam sebulan lebih. Rambut dia lagi lebat nak dibandingkan ngan rambut alisha..aduhaii ciputnyerr! Sian anak ummi takde rambut sgt. Takpe ye nak, nanti umah letak santan byk2 bagi tumbuh rambut.

Kitorang semua geram giler tengik anak zila. Baru sebulan lebih, badan dia dah sedap nak pegang..tapi tokleh lawan ayah dia lah..pegang sebelah tangan tu beb..(sori ek raif. Saje nak glamorkan ko dlm blog aku ni)
Kalau korang tak caye, jom kita tengok!

Percaya tak baru sebulan lebih je ni?

Aliyah boring kitorang kacau dia nak tido

Mari kita wat perbandingan
Alisha 3bulan, Aliyah 1bulan...saiz badan nampak macam sebaya!
Alisha muka cam cuak jer tu..Tangan dah kene kepit tu.

Masa kat umah zila. Borak2

Alisha dengan untie Atul.

5 comments:

  1. hahahha...ko tgk tak aku tu. Dari tepi pun dah nmpk kemain gemok lagi!

    ReplyDelete
  2. takpe budak kaalisya dapat cover tahap keg*m*kan ko..org nmpak kaalisya lagi kuss semangat..semangat nyer suka tengok comellll..
    Kaalisya : kamu tetap cute + cantik menarik tetarik kau memang debom..maafkan auntie yer syg..

    ReplyDelete
  3. ye puan2...ini dia ibu aliyah...
    si syembam itu baby ku..he..
    petua baby segitu ialah.."ibu roti" 3kali sehari...heheh..
    sori aliyah...ibu cayang aliyah..

    ReplyDelete
  4. ibu roti cap apa zilla? mauripan eh yg buat donut...upss!

    ReplyDelete