Tuesday, September 29, 2009

Nak Beraya ke NAk Meronde?

Aku pun tak tahulah tujuan aku balik perlis ni nak beraya atau nak meronda2..Ni masa hari kedua hari raye. Aku, hubby, Alisha, adik ipar aku hazim dan sepupu hubby aku Aemy (nama nak sama aku), kitaorang gi jalan-jalan keliling perlis. Mak Aiiii!!! cantik giler pemandangan. Hubby sengaja bawak aku time dah nak senja sebab kat kawasan ladang tebu tu, pemandangan cantik waktu matahari terbenam. Tapi masa matahari terbenam aku tak keluar kete pun sebab aku jaga Alisha dalam kete. Hubby ngan yg lain-lain je kuar. Tak elok baby kuar waktu senja. Kalau ikut mak aku kat johor, baby langsung tokleh keluar umah terus waktu senje. Tapi aku dah modenkan sikitlah pendapat tu...hikhihkhik

Seumur hidup aku tak pernah aku tengok ladang tebu yang begitu luas. Luasnya seluas satu daerah. Memang luas giler. Cantik sangat pemandangannya. Kat tengah2 kawasan ladang tu ada sebuah tasek. Dah macam kat ladang-ladang kat luar negara aku tengok. Tapi kawasan ladang tebu yang aku tengok tu adalah antara kawasan yang paling terpanas dan pernah mencatatkan suhu sehingga 40 darjah celcius (ada dicatatkan ditengah2 round about kat ladang tu) Bayangkan??? Kalau suhu badan kita tu, dah kira demam kuatlah tu.

Meh lah aku tunjukkan serba sikit pemandangan yang aku tengok masa ronde-ronde kat perlis. Banyak aku snap picture tapi banyak yang tak clear. Sebab dah senja, kabus dah mula nak ada.

Ladang Herba

Ladang Tebu
(Yang luas mcm padang golf tu adalah berjuta2 tanaman tebu)
Memang luas giler!

Ladang tebu

Ini tasek dari Empangan Timah Tasoh

Empangan Timah Tasoh

Ini hanya sedikit gambaran tempat2 yang aku pergi kat perlis. Ada byk lagi yang aku tak snap. Sawah padi pun cantek giler. Lain kali aku balik, aku snap lagi k..

2 comments:

  1. aku rasa dah dekat sgt dah dgn umah sue tu..pesal ko tak singgah umah dia..agak2 ko tak paham ko bawak sedara azrul yg power bahasa nak transletkan loghat tu..dia dah ada anak dah kot

    ReplyDelete
  2. memang ct. Dulu Sue Perlis pernah cakap kat aku semua tempat ni. Aku rasa kampung dia dekat ngan kampung nenek azrul ni..X silap aku dia kahwin, lagi awal dari kita semua!

    ReplyDelete