Wednesday, September 23, 2009

On the Way to PERLIS

Surpriseeeeddd!
Kali ni karangan blog aku didatangkan khas dari PERLIS INDERA KAYANGAN...kuikuikui. Aku sekarang ni kat perlis (kg nenek hubby aku). Setelah berhari-hari beraya disini, malam ni baru sempat aku menatap labtop aku dan melayari internet. Banyak betul rasanya story yang aku nak share. Ini kali kedua aku sampai disini, First masa aku mengandung 6 bulan. Second.."La ni la.." hihkihkhihkhihk.

Family of three..Aku, hubby n Alisha memulakan perjalanan pada hari sabtu. Dari KL kul 4.00 petang dan sampai perlis kul 12.00 mlm. Masa mulakan perjalanan dari KL, takdelah jammed sgt. Bukan main happy lagik kitaorang. Tup! tup! sampai separuh jalan dah jammed habis! Patutnya dlm kul 10 lebih dah sampai. tapi masa kat perak, jalan jammed giler (jln kaki lagi cepat aku rasa) hingga lah nak masuk penang baru ok skit, tu yg jadi berejam rejam. Apa yg aku rasa...Sungguhlah jauhhhhh + hujan renyai-renyai + jammed + puasa + orang ramai kat hampir semua hentian. X pernah aku saksikan begitu ramainya manusia..( tp x sempat snap pict, sebab sambil makan, sambil jaga Alisha bergilir2 dengan hubby..leceh!).

Seingat aku selama aku menyusuri lebuhraya ke arah selatan (KL-JB) tak pernah aku tengok orang ramai sangat. Tapi lebuhraya ke Utara ni..mak datokkkk!!! ramainya orang. Baik kat hentian ataupun kat jalan raye. Masa dlm perjalanan, Nasiblah Alisha jenis yang suka dok dalam kete, Pastu bila tengok kiri kanan bergerak, ditambah suhu aircond yg menepati citarasanya, dia pun tertidor..jadi sepanjang perjalanan,Alisha banyak tido. Tapi!! dengan 1 syarat..kene pangku sambil dialas tilam keciknya yg empuk!!

CLEAR sungguh jalan ni..boleh buat mcm jalan bapak kitorang.


Dah mula hujan rintik-rintik, air bergelora...


Bila start ujan, jln pun dah start jammed!
Gambar ni aku snap waktu hujan renyai-renyai + hampir magrib
(cuba korang tgk kat depan sekali tu. kabus punyalah tebal..sampai x nmpk mende)

Ni dlm terowong kat area sg. Perak. Aku pun tak tahulah apa nama dia. Tiap kali masuk terowong ni, suke tul aku..hikhikhik (apsal ntah!)


Syoknyerrrr balik tapunggg!!..rugi sape takde kampong atau kampong sekadar kampong sebelah. Tu la..sape suh tawen ngan orang sebelah umah...kan dah hari2 balik kampong..tak syokkk tu!

2 comments:

  1. terowong tu area nk ke kuala kangsarkan..aku kalo pi umah makcik hubby aku pon lalu terowong tu.kalo ko nk tau..kat terowong tu la org jumpa vokswagen kuning yg haunted tu..hehehe

    -Nini-

    ReplyDelete
  2. ye ke nini??? kuang asamlah ko..lepas ni sure aku dah takut lalu situ. Dok teringat2 je ko ckp ni. Ntah2 semua terowong aku dok ingat vokswagen kuning tu.

    ReplyDelete