Wednesday, October 7, 2009

aku

Aku cuba menjadi yang terbaik. Dan untuk menjadi yang terbaik, adakalanya memerlukan pengorbanan. Dalam melakukan yang terbaik, adakalanya juga aku akan tersasar atau tergelincir dari landasan. Maka dengan itu, maafkan aku.

Aku adalah bukan nama sebenarku. Dan aku juga adalah bukan kamu. Maka, tidak sekali-kali aku menjadi kamu. Cuma, apa yang boleh hanya berdamping denganmu. Jika itu sangat mengganggumu, adalah lebih baik aku menjauhkan diri darimu.

Aku ada perasaan yang aku sendiri kurang pasti. Samada terus untuk menyendiri atau cuba untuk disembunyi atau juga hanya biarkan ia berlalu pergi tanpa perlu aku halangi. Yang pasti, aku masih disini bersendiri.

Aku cuba untuk meluahkan, tapi sukar untuk difahamkan. dan aku redha atas apa yang telah engkau berikan...perjalanan harus diteruskan dan biar masa akan menentukan...

No comments:

Post a Comment