Thursday, October 1, 2009

Marlia + Hazrol = Kahwin

Pengantin kita. Marlia tak bersanding.
Onah kata, kat sini jarang orang bersanding.

Antara hantaran dan hiasan masa Marlia kahwin.

Orang kampung yang baik hati dan tetamu yang hadir.
Tu gulai kawah daging yang aku suka. Masa ni baru nak menumis.
Aku yang tengah kacau gulai tu. hikhikhik

Antara adik beradik dan sedara mara rapat.
Yang tudung cekelat berbaju hijau mak Mak Mertua aku.

Alisha baik sangat masa ni. Tak buat perangai. Tido je kejenya.
Sesapa dukung pun dia tak kisah.

Aku lerrr...hihkihhk
Tudung kuning tu Mak Long Dah yang sangat peramah dan lawak.

Hari ni adalah hari bersejarah untuk Marlia (sepupu hubby) dan suaminya hazrol shariman. Marlia dan Hazrol melangsungkan perkahwinannya pada raya ke-5. Tau-tau je lah, time Marlia ni kahwin dalam cuti raya lagi, so ramailah sanak saudara yang datang. So, time ni lah kitaorang semua berkenal-kenalan. Meriah sungguh!

Aku ni sebenarnya memang kaya dengan sikap peramah (masuk bakul angkat sendiri). Tapi apa yang menjadi masalah sikit ialah..bila nak berborak ngan diaorang semua kat sini, aku tak berapa paham loghat diaorang. Kalau diaorang cakap lambat-lambat, bolehlah aku tangkap apa diaorang nak bgtahu, cuma bila diaorang cakap lelaju aku ^nganga^ je lebeh sikit! bila dipikirin ada gak mcm ayam ngan itik..macam nenek hubby aku, dia pandai skit cakap KL. So, bila dia nampak aku agak 'weird' so dia terus tukar loghat KL. Hahahaha...

Tapi, masa majlis kahwin ni, aku happy sungguh. Yang paling aku suka..kitaorang semua sekeluarga jadi rapat sangat. Pastu aku suka sangat tengok orang kampung bergotong royong masak kenduri gulai kawah. Sedap sangat gulai kawah daging tu. Sampai cirit birit aku makan, sebab terlalu banyak sgt makan gulai tu. Korang bayangkanlah. orang kampung 'rewang' bukan sehari tapi 3-4 hari sebelum kahwin. So, umah nenek hubby sentiasa penuh dengan orang lah! tu yang aku sukerrrrr..

Untuk Marlia dan HAzrol "SELAMAT PENGANTIN BARU"

1 comment: