Friday, October 2, 2009

New Hair

Balik dari Perlis, esoknya aku ajak hubby temankan gunting rambut kat salun yang biasa aku pergi. Rambut aku panjang sangat. Alisha asyik terik jer rambut aku. Pagi-pagi Alisha mesti bangun dulu dari aku, so apalagi! bila tangan dia agak-agak sampai je capai rambut aku, confirm kene tarik. Takpun time dia tengah breastfeed. Lagipun rambut aku ni bila dah panjang sangat, mesti banyak yang gugur dan putus. Rambut dah tak sihat. Dulu, masa zaman muda remaja dok buat itu ini, skarang rambut dah tak bermaya.

Aku sebenarnya simpan rambut panjang ni untuk buat curl. Tapi menengokkan si budak Busyukk tu, susah sikit nak melaram sekarang ni. Sekarang pun, kalau aku pakai shawl, tak sempat sampai destinasi, habis kene tarik semua! Hurmmm... Rambut curl kena jaga betul-betul. Kalau tak, habis kusut masai macam pelarian Somalia. Taknak lah aku. Hubby pun tak berapa setuju. So, sementara Alisha masih kecik lagi ni, biarlah rahsia...eh taklah! biarlah ringkas.

Customer always right! so, x kisahlah bila-bila pun nak amik gambar kan?
Tapi, kedai ni best. Expert giler!
Tak sampai berapa minit, dah siap gunting rambut aku.

Aku suh dia gunting pendek, tak kisahlah apa gaya pun.
Tapi hubby tak kasi pendek sangat. Dia kata kalau pendek sangat macam Polis.
#@!%#

Tadaaaa!!!

Tapi, Hubby pilih yang ni...lagi sopan katanya.


Hubby kata, tak dapat Dato' siti, dapat Cik Amie pun jadilah....

5 comments:

  1. amboi...meriah beno rayer ko yerk...alisya x buat rambut ker???? huhu

    ReplyDelete
  2. nampaklah mak modern ckit....

    ReplyDelete
  3. sweetnya u dlm gambar bertudung tu... =)

    ReplyDelete
  4. thanks izan..ur blog really2 nice. before i jd follower u, dah lama i baca blog u. everyday..

    ReplyDelete