Friday, October 16, 2009

..dan akhirnya..

Hari ni, akhirnya aku dan hubby menemui jalan penyelesaian samada nak balik johor malam ni atau postpone minggu depan...dan keputusannya adalah balik johor MINGGU DEPANNNNN.. sebenarnya, rancangan kitaorang dah cukup baek dah! minggu ni, minggu last raye nak balik johor. Dah call dah mak aku semua bgtahu nak balik..tapi tiba-tiba 2 3 hari lepas, hubby dapat banyak sangat undangan majlis rumah terbuka. Nak ikutkan hati malas nak pergi, tapi kebanyakkannya plak yg jemput kali ni adalah dikalangan orang-orang yang dikatakan agak penting dan telah memberi banyak jasa kepada kami..kuikuikuikui..betullah!

Salah sorang yang mengundang kami sekeluarga ke rumah terbuka ialah Prof.Dr.Nazri (doktor yang sambut Alisha masa aku bersalin) Penting tak?? pentingkan...kalau tak dtg, ada gak anak no.2 hubby terpaksa sambut sendiri. Yang kedua, En. Zainuri (kwn hubby aku yg banyak tolong suami aku dalam hal-hal renovation kedai spec mata suami aku dulu dan juga segala kerja-kerja yg berkaitan dlm bidang kontraktor)Penting tak?? pentingkan...kalau tak dtg, maunyer dia naikkan harga simen. Yang ke-3, Kak Ani (akak pen.peg.pembantu tadbir yg selalu push payment untuk suami aku kat bos JPS bila suami aku minta tlg) Penting tak?? pentingkan..kalau tak dtg, jwbnyer bertahun2 lah nunggu duit tak masuk2 akaun. Yang ke-4, AJK tmn. gombak ria (taman umah kitaorang)punnnn nak gak wat 'open taman'..Penting tak?? pentingkan...kalau tak gi, nnti dikatakan kera sumbang, takpun katak bwh tempurung. Dan yg lain-lain tu adalah beberapa orang client suami aku yg selalu bg job kat company kitaorng..Lagiklah penting!! kalau tak dtg, maunyer terbang semua $$$$....huhuhuhu. Nak makan apa kitaorng. Pasir pun dah mahal skrg ni..

Maka, dengan ini terpaksalah kami menggagahkan perut ini untuk disumbat! (walaupun dalam hati mmg suker bebenor dpt mkn manyak2 sebab hobi aku skrg Makan). Tapi, nasiblah mak abah aku paham dan diaorg pun tak kisah sangat. So, minggu depanlah yer mak abah kita jumpa. (aku tahu..mak aku bukan nak jumpa aku sangat..huhu..tapi nak jumpa cucu dia je yg lebeh..sebab masa aku call bgtahu tak jadi balik, mak aku leh kata "takpelah, minggu depan pun ok..sian Alisha" apa motif mak aku ckp sian Alisha tu?? hah..mesti dia sian Alisha sebab terpaksa jumpa dia minggu depan..eleh! aku kan anak mak aku..mesti aku tahu mana jantan, mana betina..yang didepan itulah itik betina, dan belakang itulah itik jantan)

1 comment:

  1. nape xder gmbar...lain kali letak ar gmbar alisya..walaupun xder cte tentang dia...letak jerk...pe lah ko ni...

    ReplyDelete