Tuesday, October 13, 2009

Geram sungguh aku!

Zzzzzzzz....

Hubby: Ma!!..cuba mama tengok ni!..habissss muka Alisha...

Aku: Hahh!!..pe dier??? (membingkas bangun dari tido)

(Budak busyukk tercenganggg + terpinga-pinga + sambil main towel muka sendiri)
Alisha memang hari-hari bangun pepagi seawal 6pagi. Pastu dok main je apa yg dekat ngan dia. Dulu rambut aku jadi mangsa..

Aku: Aduhaiiii...ni lah yang tak suka ni..benci tul lah!!!

(Dalam hati rasa marah yang amat, rasa macam nak marah sape pun tak tahulah..yg penting marah!-takkan nak marah nyamuk lak)

Aku: Ishhh!!..takkan dah pakai ubat nyamuk pun masih ada nyamuk lagi??!!

Hubby: Ni mesti mama tak tengok ubat nyamuk tu dah habis ke belum??aduh..mama ni..

Hah?!...alamak (dalam hati aku)
Cecepat aku tengok..

Aku: A'ah la pa..dah abis..lupa lah nak tengok..

Hubby: Tu lah mama........salah sendirikkkk.

Geramnya dengan diri sendiri nih..aduhai!!!!!
(dalam hati aku, takkanlah nak cakap ngan hubby lak)

Sian betul dengan Alisha. Habis semua muka dia, tangan dan kepala kene gigit nyamuk. Apa yang aku risau ialah takut nyamuk aedes. Baru je 2 ari lepas, ada orang datang 'fogging' area taman ni sebab kat area umah aku ni ada budak kene denggi. Risau sungguh aku. Harap-harap Alisha tak kenelah. Aminnn...

Nyamuk ni, ada masa..kadang-kadang ada, kadang-kadang takde. Tapi, bilik aku sentiasa ada je ubat nyamuk liquid tu, takut-takut ada banyak nyamuk. Yang aku heran sangat, aku ngan hubby tak kena geget pun, Alisha je yang kene..mungkin baby ni ada bau kot. Mak mertua aku kata kulit baby lembut, sebab tu nyamuk suka geget. Bila aku tengok je muka Alisha, sian sangat dan sepanjang hari aku rasa macam takde mood jer...rasa macam tak jaga Alisha betul-betul. Menyesal sangat! aku bayangkan, masa nyamuk tu tengah geget dia tu, mesti dia tengah tido, pastu tak selesa gatal, tapi nak cakap tak tahu...Alisha plak, kalau ada rasa gatal kat mana-mana, habis satu muka dia, dia gosok macam nak apa....huhuhu..

Kalau korang tengok live, merah-merah semuanya tempat yg kene geget tu.

Inilah dia, ubat nyamuk yang sepatutnya bertanggungjawab melindungi kitaorang semua. Tapi tak menjalankan tugasnya dengan baik sebab HABIS cepat sangat!

Hubby dah beli 'Refill' yang baru.

Lepas dari kejadian hari alisha digeget banyak nyamuk..sekarang ni, bila je aku nampak nyamuk, sampai keliang lahad nyamuk tu aku carik! bila dah dapat, memang aku lenyek2 nyamuk tu sampai nyamuk lain tengok pun gerunnnn...belum sempat masuk bilik aku dah terkenceng2...JAGA KO NYAMUK!!

No comments:

Post a Comment